Lectia cuvintelor

Imi caut cuvintele… dar parca ele intentionat s-au ascuns de mine. Oare imi joaca vreo festa sau pur si simplu le place sa se ascunda? Oare s-au suparat pe mine? Le-am gresit cu ceva? Scriu si parca vocabularul meu se restrange tot mai mult si, brusc, raman singura. Hmm.. help!!

………………………………………………………..

“Cuvinte… cine are nevoie de ele? La urma urmei, pot supravietui si fara ele! ”

“Chiar crezi ce spui?” aud in mintea mea o voce.

“Stai! Cine vorbeste? Spune repede, cine esti!” intru repede in defensiva.

“………” Liniste.

“Spune acum! Altfel…”

“Altfel ce? Parca ziceai ca nu ai nevoie de cuvinte. Dedu singura din tacerea mea cine sunt, daca tot crezi ca poti trai fara ele.”

Ups…. Ceva in mintea mea s-a luminat si dintr-o data mi-am amintit cuvintele de incurajare ale unei prietene, mi-am adus aminte de alte cuvinte de bucurie  sau de ramas-bun.. sau de invatatura… cuvinte intelepte, cuvinte dulci sau chiar taioase. Ooo… pai, se schimba putin treaba, mi-am zis. Cred totusi ca am nevoie de cuvinte. Dar instantaneu mi-am amintit de altfel de cuvinte… O, nu vreau… Plecati de la mine, amintiri neplacute!! Si totusi, ele imi persistau in minte, ca un cosmar in toiul noptii. Erau cuvinte de care nu imi amintesc cu bucurie, cuvinte pe care eu le-am spus si prin care i-am ranit pe altii, sau vorbe goale, rostite negandite, glume ironice, chiar barfe… Vai… Tragedia este ca nu le mai pot retrage.. Au zburat precum puful unei papadii, dus de vant in toate directiile.

M-am intristat si mai mult cand in memorie mi-au aparut cuvinte reci si dure pe care altii mi le-au spus mie. Si era vorba ca le voi uita, dar nu, ele s-au strecurat in sertarele laturalnice ale mintii mele, revenind acum in forta si furandu-mi pacea. De ce nu le-am uitat? Pentru ca efectul lor a fost prea puternic? Sau pentru ca amaraciunea le-a pastrat un loc in mine? Ma infior!

Dar revenind la cuvinte… Acum am inteles! Mi-au dat o lectie. Ce bine e sa ramai uneori fara cuvinte! 🙂

Am inteles ca:

Pot atat de usor sa ranesc prin cuvintele mele, dar de asemenea pot sa incurajez o inima mahnita.

Un cuvânt spus la vremea potrivită este ca nişte mere de aur într-un coşuleţ de argint. Proverbe 25:11

Limba dulce este un pom de viaţă, dar limba stricată zdrobeşte sufletul. Proverbe 15:4

Cuvintele mele reflecta ceea ce e in inima si intre buzele mele si inima e un cuvant distanta.

Omul bun scoate lucruri bune din vistieria bună a inimii lui, iar omul rău scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui; căci din prisosul inimii vorbeşte gura.

Buzele înţelepţilor seamănă ştiinţa, dar inima celor nesocotiţi este stricată. Proverbe 15:7

Cuvintele pot provoca sentimente sau resentimente, pot ridica sau darama, pot inveseli sau pot intrista.

Omul are bucurie să dea un răspuns cu gura lui, şi ce bună este o vorbă spusă la vreme potrivită! Proverbe 15:23

Nu degeaba Biblia ne recomanda tacerea. Uneori e cel mai bun raspuns pe care putem sa-l dam.

Bine este să aştepţi în tăcere ajutorul Domnului. Plangerile lui Ieremia 3:26

Asadar… de acum voi fi mai atenta la cuvintele mele, le voi cerne prin cea mai marunta sita, ca sa fiu sigura ca vor iesi doar cele care merita rostite.  Nu le voi folosi ca pe o arma, nici macar ca pe o platosa sau scut, ci le voi folosi pentru a-i da slava Cuvantului intruchipat in chip de om si pentru a aduce lumina in vietile celor cu care ma intersectez zilnic.

Iar vocea aceea… Constiinta… slava Domnului pentru ea! E un dar!

Bine-ar fi sa o ascultam intotdeauna!

One thought on “Lectia cuvintelor

  1. …un mesaj si o invatatura care imi prinde bine. 🙂 multumesc. Domnul sa iti dea in continuare invatatura sanatoasa si multa binecuvantare.

Leave a Reply

