Renuntare

Ce-nseamna renuntarea?

E cumva acceptarea destinului? Sau abandonarea luptei? Se refera cumva la constientizarea zadarniciei?

Sau pur si simplu a-L lasa pe Dumnezeu sa-ti controleze intreaga viata?

Dintre toate posibilele sensuri ale renuntarii, ultimul dintre ele ma sperie oarecum… Oare chiar sunt gata sa renunt la propriile mele visuri si sa-i dau Domnului controlul efectiv al vietii mele? Si daca El vrea ceva ce au nu vreau? Daca El are planuri care mie nu-mi surad? Daca imi cere sa renunt la cele mai adanci  dorinte si-mi da o cruce care nu o pot purta? Daca… daca si iar daca…

De cate ori i-am promis Domnului ca il voi urma oriunde mi-ar cere… si totusi, parca de atat de multe ori prin pasi marunti m-am indepartat de El…

De atatea ori i-am predat intreaga mea viata, cu dorintele cele mai adanci, cu sentimentele mele, cu gandurile si poverile mele, dar m-am trezit ca iau inapoi tot ce i-am dat, m-am trezit incercand din nou sa-mi controlez viata si chinuindu-ma din rasputeri sa fac totul prin puterile mele…

Iar Domnul, desi intristat de ceea ce faceam, m-a lasat sa ma descurc singura. Sa vad pana unde pot merge pe propriile mele picioare. Mi-a oferit “libertatea” pe care credeam ca o am in afara prezentei Sale, dar, vai, cat de amarnic ma inselasem! Cata dezamagire si suferinta mi-am provocat din “simpla” dorinta de a-mi controla eu viata.Si-am ajuns din nou la cruce, ranita si secatuita de puteri recunoscandu-mi vina si nimicnicia. Eram din nou gata sa ma intorc, sa ma supun, sa-L las pe EL sa ma calauzeasca si cat de mult doream acest lucru!!

Insa Domnul, cu blandete, m-a intrebat daca sunt gata sa ma predau in intregime fara sa mai incerc sa-mi planific eu viata, fara sa mai am vreo pretentie asupra mea si sa fiu gata sa ascult vocea Lui. M-a intrebat daca sunt gata sa Il urmez ORIUNDE m-ar chema si ORICE mi-ar cere sa fac.

…..tacere….

In interiorul meu se dadea o lupta teribila. Sa renunt la TOT ce mi-am imaginat ca va insemna viata mea? Greu lucru imi ceri, Doamne..

Si ca si cand n-ar fi fost indeajuns, El a continuat: “Apropo, daca accepti, nu vei mai putea vorbi de viata ca si cand ar fi ceva ce ti-ar apartine, nu va mai fi viata TA, ci va fi doar darul Meu pentru tine, indiferent daca vei suferi sau te vei bucura, indiferent ca iti voi cere totul sau iti voi da totul; in lupta si in sarbatoare, in mijlocul prietenilor sau al inamicilor, in pustiu sau sus pe munte… Te intreb, esti gata sa-mi predai TOTUL? ” Iar vocea Lui s-a pierdut in adierea vantului tomnatic, iar eu am ramas in tacerea mea chinuitoare…

Cu pumnii stransi, dar goi, cu inima zvacnind si ochii in lacrimi, i-am spus:

“Doamne, eu sunt nimic fara Tine, tot ce am e de la Tine si daca pot sa fac ceva e din cauza ca Tu imi dai putere… Nu vreau o viata fericita fara Tine, nu vreau implinire pe Pamant in afara voii Tale! Oricat de tare ar straluci Soarele, ar fi intunerec fara Tine! Da, renunt! Renunt la mine, renunt la visurile si idealurile mele, renunt sa mai croiesc eu carari… renunt sa-mi mai imaginez viitorul! Aleg sa-Ti dau Tie pensula ca sa-mi pictezi viata in culorile si nuantele dorite de Tine! Iti incredintez condeiul vietii mele ca sa scrii TU povestea unei suflari de viata, a unui abur trecator… Tu mi-ai scris scurta istorie pe Pamantul acesta, vreau sa scrii si continuarea, pana la ultimul capitol!! Si epilogul… sa-L scriem impreuna Acasa la Tine,unde mi-ai promis si mie un loc!

Oricat de multe greutati as intampina aici pe Pamant,

Oricat de mult as suferi,

Nu ma lasa sa ma indepartez de planu-Ti sfant

ci du-ma pe cararea trasata de tine pana cand voi muri!

Mi-am pus increderea in Tine

Tu nu ma vei dezamagi,

si chiar in durere si in suspine

Stiu, Duhul Tau nu ma va parasi.

Invata-ma sa calc pe urmele pasilor Tai,

sa duc la indeplinire a Ta sfanta Chemare

sa  nu  uit ca slava Ta e scopul meu suprem

si ca Intai de toate Tu ceri renuntare

AMIN

3 thoughts on “Renuntare

Leave a Reply

