Frunze sau roade?

Imagine

De privești în jurul tău

De te uiți în lumea mare,

Mă întreb și te întreb:

Ce vezi oare?

 

Vezi pe cel împovărat

Și lipsit de toate cele?

Sau vezi doar al tău palat,

Fiind orb pentru durere?

 

Vezi păcatul și robia,

Vezi o lacrimă scăpată?

Sau vezi numai bucuria

Ignorând durerea toată?

 

Vezi tu inimi sfâșiate?

Ai ochi pentru cei ce pier?

Vezi fețe înfometate

Sau rămâi mereu de fier?

 

Tare mi-e că și creștinii

Ca levitul și preotul

Trec pe lângă toți răniții

Și întorc capul cu totul.

 

Însă tu ce te mândrești

Cu moralitatea-ți mare,

Îți faci timp să dăruiești?

Alini rana care doare?

 

Mă întreb și te întreb:

Ce înseamnă pocăința?

Am un creștinism banal

Sau prin fapte-mi spun credința?

 

Haideți să ne pocăim,

Să trăim ceea ce spunem

Și pe oameni să-i iubim

Lanțuri grele chiar să rupem.

 

Nu doar vorbe mari pe buze

Și în fapte amalgam

s-avem roade, nu doar frunze

Și un creștinism real.

 

Amin

One thought on “Frunze sau roade?

Leave a Reply

