Un altfel de cadou

   Noi oamenii ne facem cadouri… de sărbători, de zile de naștere, cu motiv sau fără, din dragoste sau pentru a manipula etc. De obicei însă nu facem cadouri necunoscuților, ci celor dragi, nu? Mi se pare logic…pe de-o parte. Dar egoist pe de cealaltă.

   Dai și primești. Primești și dai. Cam așa stau lucrurile. Și de obicei, când vrem să impresionăm o persoană sau să îi arătăm dragostea/aprecierea noastră îi cumpărăm un cadou scump, ceva special, ceva de care să se bucure. Logic și normal. Doar că… toate astea le facem pentru noi până la urmă, cumva tot noi beneficiem de efectul cadoului: mulțumiri, zâmbete, aprecieri, laude, un favor așteptat și mai știu eu ce….

   Nu sunt din fire foarte altruistă, recunosc asta, dar mă străduiesc să nu mai trăiesc prin fire. Deci și eu de obicei fac cadouri doar celor care îmi sunt dragi, îi apreciez etc. dar azi mă gândeam câți oameni aș putea înveseli oferindu-le un cadou simplu. Nu trebuie să fie scump. (Sau poate să fie.) Aș putea cumpăra o floare și s-o dau unei femei în vârstă care stă singură în parc, sau aș putea să zâmbesc unei persoane necunoscute, să fac un compliment unei funcționare din spatele unui ghișeu… și lista poate continua.

   Azi, mi-a făcut și mie cineva un cadou de genul ăsta. E adevărat că a fost un cadou cerut, dar foarte apreciat. 🙂  A trebuit să merg într-o zonă a orașului în care nu am mai fost niciodată, așa că, după indicațiile unei prietene am urcat într-un autobus. Neștiind însă exact unde să cobor, am întrebat-o de doamna de lângă mine. Doamna, amabilă a început să-mi explice. Între timp, o altă doamnă din față auzise și s-a întors la noi, întrebându-mă unde vreau să ajung. I-am spus și apoi zice: „Aa, păi, stai că o sun pe fiică-mea că lucrează în zonă.” Eu… ce să zic? Am mormăit un „Nu vă deranjați” nu prea convingător și doamna sună. Și apoi au urmat explicațiile. Un domn de lângă doamna din față a intervenit și el și așa m-am pomenit într-o discuție despre autobuze, stații, trasee și piețe. Nu mă puteam abține să nu zâmbesc văzând dorința lor sinceră de a mă ajuta, toți trei îmi dădeau indicații care mai de care și mă sfătuiau pe unde e drumul mai scurt…

   Și așa am coborât din autobus cu destinația exactă în minte și cu o mare bucurie că mai sunt și oameni amabili care să ajute o fată care nu prea știe în ce oraș trăiește. A fost un cadou plăcut, care deși nu a costat prea mult, pentru mine a avut o mare valoare.

   Gândindu-mă la discuția din autobus, mi-a trecut prin cap faptul că am fost ajutată, dar și eu am ajutat la rândul meu. Dacă n-aș fi pus acea întrebare, patru străini n-ar fi avut o conversație care s-a terminat cu un zâmbet pe fața fiecăruia, ci ar fi avut o călătorie obișnuită, poate chiar plictisitoare și fiecare ar fi stat în propira tăcere. Așa… ne-am cadorisit unii pe alții aparent cu o nimica toată.

   Poate că nu vi se pare a fi un cadou întâmplarea de mai sus. Știu, pare puțin bizar. Dar dacă privim un act mic de bunătate ca fiind un cadou pentru cineva, se poate. Nu trebuie să cheltuiești bani pentru oferi un cadou, trebuie doar să ai o inimă dornică de a dărui și de a-i face pe ceilalți fericiți.

   Unii nu așteaptă flori,ciocolată, sau alte cadouri care costă bani. Pentru ei, o vorbă bună, un zâmbet cald e cel mai de preț cadou. E suficient pentru a le însenina ziua, chiar dacă e ceață afară. Astăzi, dacă nu ai făcut un bine cuiva… e timpul să-l faci. Oferind, inevitabil primești. Ce? Bucuria de a fi făcut o faptă bună, satisfacția de a vedea un zâmbet sau o lacrimă de recunoștință…

….pentru că „este mai ferice să dai decât să primești.” (Faptele Apostolilor 20:35)

pintrest

Leave a Reply

