Comedie printre fructe și legume

Sunt oameni pe lumea asta care fac din distracție o muncă, în schimb sunt alții care fac din orice muncă distracție. Aceștia din urmă se simt în largul lor oriunde și oricând, nu contează că sunt în mijlocul programului de muncă sau dacă-i cunosc sau nu pe cei din jur. Ei sunt ei înșiși și vor ca nimănui să nu-i scape asta.

Azi am întîlnit un astfel de om. Nici nu mi-a trecut prin cap când am intrat în acel magazin-aprozar că voi ieși de acolo ca de la o comedie. După ce-mi aleg vreo câteva feluri de fructe, mă așez ca tot omul la coadă. Dar ce coadă! Parcă atunci s-au gândit toți că au nevoie de fructe și legume! Pe de altă parte… uau, sunt și români care mănâncă sănătos! (Exagerez puțin. 🙂 )

Stând așa la coadă, ce puteam să fac decât să observ oamenii din jur și mai ales pe doamna vânzătoare care ținea neapărat ca toți cumpărătorii să știe cine-i șefa acolo! La un moment dat, o doamnă o roagă  dacă o poate servi pe ea mai întâi că are copilul cu ea. Răspunsul a răsunat în tot magazinul pe un ton ușor amuzat: „Păi ce, eu trebuie să-i văd pe toți care intră cu copii? Fluturați copiii!” Iar peste câteva secunde din nou: „Cine mai e cu copii? Fluturați copiii!” Să-i …ce? Da, am auzit bine: FLUTURAȚI! Ca pe niște fire de ceapă? Sau… ca pe niște bani? Cine știe de la ce i-a venit cucoanei acest verb.

Un domn stătea afară din rând și privea cam dezorientat spre rafturile din spatele doamnei. „Tu să stai la coadă!” I-o retează aceasta! „Și tu!” continuă spre alt client nevinovat.

Următoarea la rând e o domnișoară care cere trei banane din alea mai ieftine  „Nu, nu pot să rup din legătură, uite, ia toată legătura că ți le-am ales pe cele mai frumoase!” ……. Privirea vânzătoarei a derutat-o în așa fel încât n-a mai scos un sunet.

O tanti mai în vârstă cere și ea o legătură mai mică tot de banane. „Numai una??? Iei două, doamnă,  uite ce frumoase sunt!” exclamă trimumfătoare patroana. Apoi, o îmbie cu altele. „Mere? Pere? Portocale!! Aa, nu? Na bine…”

Eu îmi mușcam buzele în gulerul gecii să nu izbucnesc în râs… Ce mai poate să zică omul? Dar n-apuc să reflectez prea mult că aceeași (unică!) vânzătoare își apostrofează ajutorul; „Bine că stai cu lada de ciuperci acolo și eu mă chinui cu clienții aici! Ia hai și pune portocale din lăzile astea în plase, să am ce vinde!” Băiatul bombănește ceva iritat. „Și mulțumește-mi că nu te pun să vinzi!” continuă cucoana cu un aer de victimă, „uite ce coadă am aici!

Într-adevăr coada parcă nu se mai termină. Dar, în sfârșit ajung și eu la rând, dau banii și pe neașteptate mă trezesc că-mi mai azvârle vreo trei mere imense în pungă. „N-am mărunți, ce să fac?”  se justifică madame.

Toate astea se întâmplau după ce la Lidl un nene trecut de prima tinerețe îl întreabă pe vânzător din ce regiune e șeful de sală. Nemulțumit de răspuns, omul exclamă indignat: „Sigur e oltean!” Eu zâmbesc amuzată. „Și tu ești olteancă?”:))

……………..

ebb82cf6fc6acda9b25fe353c5b3cba4

sursa foto: http://www.Pintrest.com

One thought on “Comedie printre fructe și legume

Leave a Reply

