Dragostea este…

 

…oarbă, se zice prin popor.

 

Nu știu de ce dintotdeauna m-am opus acestei afirmații. De fapt, ce cred eu e că dragostea are ochi foarte buni și de bună ce este și-i închide, dar în inimă știe ce a văzut. Dacă tolerezi anumite defecte nu înseamnă oribire, pentru că le vezi foarte bine. Înseamnă poate sfidare sau acceptare. Înseamnă că alegi să iubești în ciuda….

Îmi place foarte mult cum definește Pavel dragostea. Definiția amplă din 1 Corinteni 13 cuprinde dragostea în cam toate ipostazele sale.

Dragoste este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate…acoperă totul, crede totul, nădăjduiește totul, suferă totul…

Și cum poate să sufere totul dacă nu vede totul? De aici, din acceptarea necondiționată, dar deplin conștientă rezultă această trăsătură dumnezeiască… DRAGOSTEA!

E cel mai nobil sentiment și cea mai vie dovadă de renunțare la sine, de perseverență, de credincioșie. Am rămas marcată de o povestire despre o dragoste adevărată, o dragoste perseverentă și răbdătoare…

Povestea spune în felul următor:

Într-o dimineaţă aglomerată, o asistentă dintr-o cameră de urgentă ticsită cu oameni l-a invitat să se aşeze pe un om în vârstă care a venit să i se scoată firele din mână. El a spus: “Mă grăbesc, doamna asistentă. Am o întâlnire peste o oră”. Fiindcă rândul de pacienţi din fata lui se mişca încet, se tot uita nerăbdător la ceas.

Ştiind că nu va ajunge la întâlnire, asistenta l-a condus într-un cabinet de consultaţii, i-a verificat semnele vitale şi a analizat starea rănii. Văzând că s-a vindecat bine, s-a consultat cu unul dintre medici şi a primit acceptul să-i scotă firele şi să-i panseze rana. Ea a întrebat: “Vă grăbiţi la o întâlnire cu un alt medic?” “Nu, intenţionez să iau micul dejun cu soţia mea la azil”.

Ea a întrebat de sănătatea soţiei şi a aflat că este victimă a bolii Alzheimer. “Se va supăra dacă întârziaţi?” Omul i-a răspuns că soţia nu-l mai recunoaşte de cinci ani. Surprinsă, asistenta a întrebat: Şi mergeţi în fiecare dimineaţă s-o vedeţi chiar dacă ea nu ştie cine sunteţi? Bătrânul a zâmbit, a bătut-o pe mână şi a răspuns: “O, da. Ea nu ştie cine sunt; dar eu încă ştiu cine e!” A iubi “la bine şi la rău” înseamnă să fiti dedicaţi unul altuia în orice vreme şi în orice împrejurare a vieţii.

Când citesc povestirea de mai sus mi-e și teamă să mai rotesc cuvântul dragoste. Mi-e teamă că de atâtea ori, acest cuvânt special este folosit pentru romanțe de duzină, pentru sentimente de câteva zile… Mi-e teamă că nu știm să iubim, în schimb știm să manipulăm și să fim egoiști.

Dragostea nu este egoistă, nici răzbunătoare, nici vicleană. Dragostea se bucură de adevăr!

Dragostea nu este oarbă… Poate fi doar îngăduitoare și iertătoare. Și perseverentă, ca în povestirea de mai sus.

Mă refer la adevărata dragoste!

     Doamne, ajută-ne să iubim cu adevărat

Imagine

 

6 thoughts on “Dragostea este…

  1. Minunat! Nu am mai citit de mult un articol care sa imi placa atat de mult!
    Dragostea adevarata nu e oarba, ea doar accepta defectele, le acopera, dragostea adevarata dupa cum ai spus si tu e descrisa in Corinteni, si poevestioara de mai sus o ilustreaza.Sper sa nu duc lipsa de acest fel de dragoste, si sper ca nici tu sa nu duci lipsa de dragostea adevarata.

    1. Amin! Atunci când oferim dragoste adevărată, inevitabil ni se va răspunde la fel. Bineînțeles că nu de către toți…
      Și, da, dragostea acoperă totul. Totuși, într-o relație dintre un băiat și o fată, e bine ca ochii să fie larg deschiși… 😉

    1. Și pe tine să te binecuvinteze Domnul! Mă bucur că ți-au plăcut cuvintele și că le consideri adevărate. Prea de multe ori ne plac multe lucruri fără a fi adevărate, însă.

Leave a Reply

