Sănătate… că-i mai bună decât toate!

   Azi a fost ziua mondială a sănătății. Cel puțin așa zicea azi dimineață un nene în autobus. Din întâmplare, chiar în secunda următoare acestei afirmații, sunetul unei sirene de ambulață m-a împiedicat să aud restul conversației. Până la ora 12 a.m am numarăt patru ambulanțe care au trecut doar pe strada pe care circulam și cam tot atâtea farmacii pe o întindere de 50 m, care nu duceau lipsăde clienți. Și mi-a trecut așa prin minte gândul că degeaba e ziua sănătății, bolnavul tot bolnav rămâne.

  Mă uit în jur și văd multă durere și boală și mă îngrozesc de creșterea alarmantă a cancerului chiar și în rândurile oamenilor cu un stil de viață relativ sănătos, dovada faptului că nimeni nu e imun la această boală. Dar, în fine, nu e ăsta scopul meu, să vă fac să vă îngrijorați mai mult decât o faceți deja.

  Ce vroiam eu să spun e că sănătatea (comoară de mare preț pe care mulți nu știm s-o prețuim), e un dar de sus și ca orice alt dar de felul acesta, are un administrator: pe noi. De noi depinde într-o mare măsură dacă avem grijă de acest dar, sau dacă ne batem joc de el. Știm cum putem să ne batem joc de el, nu trebuie să mai amintesc, însă oare știm cum să avem grijă de sănătatea noastră? Poate în teorie, da, dar în practică…?

Atunci când ne privăm intenționat de orele cele mai bune pentru somn (așa cum fac eu acum 😀 ), sau când în loc să ne hrănim cu lucruri care sunt benefice organismului nostru, înfulecăm în grabă mâncăruri nesănătoase…. Nu e asta o dovadă clară că nu avem grijă de sănătatea noastră?

Ca să nu mai zic de munca și stresul în exces, sau de lipsa mișcării fizice…

Rezumând, știu că știm foarte bine toată teoria sănătății, însă m-aș bucura să o și aplicăm și asta îmi spun mie în primul rând.

În încheiere, vreau să vă recomand și niște „pastile” foarte bune și ieftine, care dau o stare de sănătate excelentă și care se află la îndemâna oricui:

Să nu se depărteze cuvintele acestea de ochii tăi, păstrează-le în fundul inimii tale!Căci ele sunt viaţă pentru cei ce le găsesc
şi sănătate pentru tot trupul lor. (Proverbe 4:21-22)

Nu te socoti singur înţelept; teme-te de Domnul şi abate-te de la rău!Aceasta va aduce sănătate trupului tău şi răcorire oaselor tale. (Proverbe 3:7,8)

Doamne, prin îndurarea Ta se bucură omul de viaţă, prin ea mai am şi eu suflare, căci Tu mă faci sănătos şi îmi dai iarăşi viaţa. (Isaia 38:16)

Un trup sănătos, o minte și o inimă sănătoasă… Mă rog să le aveți pe toate! Dar mai mult ca orice să căutăm sănătatea sufletului, care nu se poate afla decât în prezența Medicului Suprem, a Celui ce este Mântuitor și Domn eteren: Isus Hristos!

      Fiți sănătoși și sănătoase! 🙂

Imagine

sursă foto:www.Pinterest.com

Leave a Reply

