Despre puterea încurajării

Nu-i așa că e minunat când primești o încurajare,  în special când  ești trist sau dezamăgit de toți și de toate?

E un sentiment atât de plăcut când moralul ți-e ridicat de încurajarea cuiva. Să fim sinceri, ne place atââât de mult să fim încurajați…:)

Dă-mi însă voie să-ți pun o întrebare:

Când a fost ultima dată când ai încurajat  tu pe cineva?

Un simplu gest sau un cuvânt spus la timpul potrivit poate face minuni. Personal, am fost încurajată în multe feluri și am apreciat mult chiar și cele mai mărunte gesturi care mi-au dat un imbold să nu renunț și să merg înainte!

Și pentru că „un cuvânt spus la vremea potrivită este ca nişte mere de aur într-un coşuleţ de argint”,  cu ceva timp în urmă am decis să ofer la rândul meu încurajări altora. O metodă foarte comună pe care o folosesc sunt mesajele pe telefon. Nu mă constă nimic să trimit un citat sau un verset din Biblie, iar pentru unii asta înseamnă foarte mult. În special când e cuvântul potrivit la timpul potrivit.

La polul opus, se întâmpă ca printr-o singură vorbă spusă prea ușor să descurajăm atât de tare pe cineva încât o mie de alte cuvinte pozitive nu vor repara acel singur cuvânt greșit.

Mi s-a întîmplat de atâtea ori să spun lucruri care i-au rănit pe alții, deși nu a fost deloc intenția mea. Prin faptul că nu mi-am controlat cu atenție cuvintele sau poate din glumă în glumă, pur și simplu am descurajat pe cineva. Nu degeaba spune înțeleptul că „Moartea şi viaţa sunt în puterea limbii…” (Proverbe 18:21)

Deci, mare atenție la ce spunem, dar și la ce ascultăm!

Mai jos e un filmuleț tare drăguț legat de acest subiect.

Leave a Reply

