Retrospectivă 2014

Am trecut în 2015 și parcă nu-mi vine să cred. Încă privesc în urmă și parcă nu-mi vine să-mi întorc privirea spre ce urmează. E drept că am motive serioase ca să privesc în urmă, pentru că anul 2014 a fost un an extrem de binecuvantat, aș zice chiar că a fost cel mai bogat an al existenței mele. Și nu mă refer la bogăția materială sau la bani, ci la o bogăție a trăirilor și a experiențelor.

Mi-am fixat în minte la începutul lui 2014 un scop simplu: să fiu mai bogată în dragoste și în  credință. Ei bine, nici n-am început bine anul că ambele mi-au fost puse la încercare. De fapt, tot anul m-am confruntat cu provocări în aceste două direcții.

Mi-am dat seama că e atât de greu să iubești pentru că e așa cum zicea cineva: „experiența e cel mai dur profesor: îți dă examenul mai întâi și abia apoi îți predă lecția.” Trebuie să recunosc că am căzut la multe examene până să învăț că iubirea îl pune pe celălalt mai presus de propria persoană. De fapt, ce tot spun eu, că nici acum nu stau foarte bine.

Așa… deci prima parte a anului mi-a șlefuit Dumnezeu inima și mi-a arătat că nu știu nimic despre dragoste, iar apoi, a doua parte am avut mai mult de-a face cu credința, sau, mă rog, cu lipsa ei. Și totuși, concluzia e că dacă vrei să crești într-un anumit domeniu, fii dispus să suferi durerile creșterii. Doare, dar se merită.

Nici nu vreau să mă gândesc ce mă așteaptă anul acesta, când mi-am propus, pe lângă cele două, să cresc în răbdare și să scad în judging, adică să nu mai critic/judec pe nimeni în afară de propria mea persoană.

Uitându-mă din nou în oglinda retrovizoare, mi-am propus multe pentru 2014. Unele obiective le-am dus la îndeplinire, altele nu. Mi s-a demosntrat încă o dată că Proverbe 19:21 e adevărat: Omul face multe planuri în inima lui, dar hotărârea Domnului, aceea se împlineşte.

Mi-am făcut planuri care mi-au fost date peste cap, dar cât de minunat e când Dumnezeu te conduce pe căile pe care vrea El să mergi, chiar dacă asta înseamnă frământări și perioade de beznă.

Așadar, sunt recunoscătoare și ce pot să spun e un mare MULȚUMESC Lui Dumnezeu pentru anul care a trecut.

Sunt mulțumitoare pentru familia minunată din care fac parte. Cuvintele sunt de prisos.

Sunt extrem de recunoscătoare că în 2014 am fost sănătoasă, deși nu am prețuit acest lucru îndeajuns. Acum, când iau 2-3 calmante/zi prețuiesc sănătatea și mai ales dinții sănătoși la maxim!

În mod special, sunt extrem de recunoscătoare pentru că în 2014 am primit cel mai frumos job, da, e corect, l-am primit. De Sus. Și acesta e unul dintre domeniile în care credința mi-a fost testată mult.

Sunt de asemenea recunoscătoare pentru că am învățat să schiez și pot să spun că m-am îndrăgostit de sportul ăsta.

Sunt recunoscătoare pentru vara care a trecut pentru că, deși nu a fost conform planurilor mele, a fost o vară superbă în care am cunoscut oameni minunați și am trăit experiențe unice.

Sunt recunoscătoare că Dumnezeu mi-a fost mereu alături și mi-a vorbit în atâtea moduri, crescându-mi astfel dorința de a petrece mai mult timp cu El.

Sunt, de asemenea, recunoscătoare pentru biserica din care fac parte, pentru tineri, pentru copii, pentru vârstinci…

Și cam atât cu privitul înapoi, pentru că „dacă conduci uitându-te în oglinda retrovizoare, ajungi în șanț.” 🙂

Revenind în prezent și având privirea îndreptată spre viitor, să începem acest an cu dorința de a crește tot mai mult în tot ce e bine și să îl lăsăm pe Dumnezeu să aibă controlul asupra vieților noastre. Și acuma mi-am amintit de o predică de-a lui Pustan pe care trebuie s-o ascultați! 🙂

3 thoughts on “Retrospectivă 2014

  1. Ma bucur cand aud de oameni care isi fixeaza obiective referitoare la planul sufletesc si le si indeplinesc sau au vointa de a le indeplini. Stii, eu nu zic “an nou fericit” ca nu vreau sa fie anu’ fericit, ci omu’. Pace!

Leave a Reply

