Lucruri mărunte, dar importante :)

În seara asta am fost la alergat împreună cu una dintre surorile mele. Am alergat și ne-am bucurat în același timp. De ce?

Pentru că sunt binecuvântată să locuiesc într-un sat situat la poalele dealurilor și să simt în fiecare seară din perioada aceasta a anului parfumul salcâmilor inundându-mi căile respiratorii. 😀 Iar azi, în timp ce aleDSCI0007.JPGrgam pur și simplu savuram aerul, dorindu-mi să se fi inventat un aparat de captat mirosul, așa cum sunt aparate de captat imagini sau sunete.

Am așa o bucurie în inima mea când pot să-mi umplu plămânii cu aerul pur și parfumat din serile de primăvară-vară.

Fiecare experiență e unică. Fiecare loc are farmecul lui și nu poate fi comparat cu nimic altceva pentru simplu fapt că sunt lucruri diferite. Uniciatea și frumusețea momentelor, cât și a locurilor e ceva ce mă fascinează și îmi aduce aminte cât sunt de bogată.

Noi, oamenii, ne uităm mereu la ce nu avem și uităm să fim recunoscători pentru ceea ce avem sau suntem. Avem atât de multe! Suntem atât de bogați! Și totuși, ne comparăm mereu cu alții… Chiar azi am văzut, pe tema asta, un filmuleț care m-a făcut din nou conștientă de faptul că a fi mulțumitor e o alegere continuă și conștientă de a privi la ceea ce ai, la tot ce ți-a dat Dumnezeu și a nu trage mereu cu coada ochiului la ce au vecinii.

De când am citit cartea „O mie de daruri” am început să-mi țin un jurnal al mulțumirii în care număr binecuvântările sau motivele pentru care sunt mulțumitoare. În ultimul timp am cam uitat de acel jurnal, pe de-o parte și pentru că am tot alte carnețele și caiete de purtat după mine… dar trebuie să-l reiau și să-l actualizez.

Exercițiul acesta m-a ajutat mult și pot să spun că mi-a schimbat modul de viață. Dacă la început îmi era foarte greu să-l fac, acum mă surprind mergând pe stradă având în minte motive pentru care pot să fiu recunoscătoare. Acuma să nu credeți că am atins un anumit nivel și gata, nemulțumirea nu mai are nici o putere asupra mea. Nici pe departe.Cei apropiați mie știu asta cel mai bine. 😀 Am momente în care oricât m-aș concentra să fiu mulțumitoare nu reușesc și parcă tot ce am clădit se dărâmă. Dar, cu ajutor de Sus, trec peste toate.

Pentru că….

Viața e ca o carte. E alcătuită din file. Și fiecare zi/perioadă de timp e o nouă filă. Dacă cea de astăzi e marcată de zgârieturi de pix, cea de mâine poate fi una frumos scrisă, aliniată și înfrumusețată cu desene vesele. Nu mă mai las păcălită de „eternitatea” momentului. Știu sau încerc să conștientizez de fiecare dată când am o pagină mai neatrăgătoare că toată problema mea e… doar o pagină. Doar un moment pe care îl voi depăși așa cum am mai făcut-o de atâtea ori.

Însă dacă vreau ca paginile negre să fie încheiate cu bine e nevoie de alte pagini anterioare în care am scris lucruri bune, benefice pentru sufletul meu. Pagini la care să mă întrorc cu drag știind că de acolo îmi pot extrage energia necesară pentru a încheia o pagină mai puțin frumoasă.

Astfel de pagini sunt cele în care adunăm momente frumoase, sentimente nobile, sau lucruri pentru care suntem recunoscători.

Mulțumirea de ieri poate fi arma cu care lupți împotriva nemulțumirii de azi. Cu atât mai mult, dacă îți notezi micile (și marile) bucurii sau motive de recunoștință, vei vedea ce bine îți va prinde să răsfoiești acel caiet în clipele de descurajare, dezamăgire sau nemulțumire.

Așadar, vă sfătuiesc ca, dacă nu practicați deja această „meserie” să vă apucați de ea. Număratul binecuvântărilor nu are decât efecte pozitive.

Uite, vă împărtășesc și eu (ca exemplu) câteva din motivele mele de recunoștință pentru ziua de azi:

-parfumul de salcâm

-plămâni sănătoși

-hrană sănătoasă preparată de o mamă dedicată

ocazia de a merge cu bicicleta la servici

– căldură și soare

-cărți potrivite pentru disertație primite de la o prietenă J

-noi revelații pentru sufletul meu

-înțelepciune de copil

-pași mărunți în rezolvarea unor probleme de servici

-o persoană care de obicei nu e veselă, dar azi a fost

-sandale comode

-puterea de a păși, de a alerga, de a sări 🙂

….și lista poate continua cu exemple mai generale sau mai specifice, depinde de zi și de experiențele avute în acea zi.

Dacă ar fi să pot răspândi un virus în lumea asta, atunci îmi doresc ca mulțumirea să fie acel virus și să fie contaminați toți oamenii. În ce lume diferită am trăi… 🙂

Voi pentru ce puteți fi recunoscători astăzi?

Be-Grateful-600px jpg

surse foto: Google

P.S Nu am deloc inspirație la titluri. Orice sugestie e binevenită. 🙂

6 thoughts on “Lucruri mărunte, dar importante :)

  1. Merge bine titlul, să știi 🙂 Dar, sincer îți spun, m-a atras ideea ta : “fiecare zi este o pagină”. Simt că au fost luni întregi în care am îngrămădit totul pe aceiasi pagină.

    1. Mulțumesc de feed-back! 🙂

      Dar în final, ai trecut la următoarea pagină, nu? Cred că uneori e bine să mai și lăsăm stiloul jos și să ne îndepărtăm puțin de cele „scrise” și să le analizăm, să reflectăm, ca să vedem în ce direcție ne îndreptăm. Baftă la scris (și la propriu și la figurat)! 🙂

  2. foarte frumos…ai mare dreptate legat de fericire….totul este in ograda noastra si cu cat facem mai multe comparatii in defavoarea noastra ne indepartam de fericire….locuiesti se pare intr un loc binecuvantat….seara frumoasa…

Leave a Reply

