O experiență cu tâlc

Săptămâna aceasta, într-una din zile, săteam și citeam foarte relaxată în tren, la întoarcere spre casă și la un moment dat, apare dl. controlor. (Pe la începuturile navetei cu trenul, aveam emoții ori de câte ori auzeam pe coridor vocea conductorului și-mi verificam repede biletul/abonamentul, dar acum, după atâția ani, nu mă mai grăbesc nici când îl văd că deschide ușa compartimenului. Am văzut că sunt și ei oameni și nu mănâncă pe nimeni. 🙂 ) bilete

Și după cum spuneam… când controlorul a ajuns la compartimentul în care eram eu, mi-am scos foarte liniștită portofelul, foarte sigură că acolo se află abonamentul , dar, spre stupoarea mea, nici urmă de el. Pe moment am înlemnit, neștiind unde e.

După câteva secunde însă mi-am dat seama de greșeala făcută: cu o zi înainte m-am gândit să-mi fac curățenie în portofel că așa mi se întâmplă mie, îmi strâng la bonuri, bilete și foi și foițe până se miră lumea ce portofel plin am 🙂 )

Așa, deci, ieri, mi-am scos ce trebuia scos și… nu m-am oprit doar la atât… am scos și ce nu trebuia, adică abonamentul, logic.

Și, colac peste pupăză, nu mai aveam nici bani la mine. (Asta tot dintr-o politică în curs de implementare:D ).

Na, ce-i de făcut? Abonament nu, bani nici atât…

Văzându-l mai binedispus pe domnul controlor, i-am explicat situația și l-am rugat … să mă ierte. 🙂

„Iertăciuni din astea nu prea fac”, îmi răspunde acesta zâmbind. Apoi îmi prezintă variantele: „Cobori la următoarea și te udă bine ploaia (părea foarte informat cu starea vremii din următoarele localități), sau plătești… 480 lei (parcă).”

Deci, vă dați seama ce alternative drăguțe aveam… Am înghițit în sec în timp ce încercam să găsesc o altă soluție. Deja îmi făceam scenarii în minte, să-l sun pe tatăl meu să vină cu abonamentul la gară etc…

Foarte calm, dl controlor a zis că se mai gândește și apoi a plecat mai departe.

Pentru că nu călătoresc pe o distanță mare, sosește timpul să cobor. Chiar înainte să ajungă trenul în gară, controlorul se întoarce și îmi spune că mă iartă de data asta, dar să am grijă data viitoare ce scot din portofel. 🙂

Apoi, mi-a mai povestit dânsul una alta în minutul ce rămăsese și până la urmă am scăpat… iertată! 🙂

Așa sentiment plăcut am avut știind că omul acela și-a asumat un risc iertându-mă pe mine și făcut-o fără nervi sau vreo altă atitudine negativă.

Putea să aplice legea fără ezitare și fără mustrări de conștiință, dar nu a făcut-o. Slavă Domnului pentru oameni buni la suflet ca acesta!

Un sentiment de ușurare mi-a cuprins inima coborând scările trenului în timp ce-i mulțumeam salvatorului meu. Foarte probabil că niciodată n-o să uit bunătatea acestui om și mă voi simți datoare când îl voi mai vedea.

………………………………….

Făcând acum o comparație între experiența iertării de azi și aceea pe care Dumnezeu ne-o acordă, oare cât de recunoscători ar trebui noi să fim, știind prețul incomensurabil pe care l-a plătit pentru ca noi să fim iertați de păcate?

„Cui i se iartă mult, iubește mult”, spune un verset din Biblie. Dar oare, realizăm noi cât de mult ni s-a iertat? Sau ni se pare ceva obișnuit și trăim în ignoranță față de Salvatorul nostru care nu a ezitat să-și întindă mâinile pe cruce de dragul meu și de dragul tău?

Mi se pare că uneori avem impresia că merităm multe, că suntem atât de buni încât ni se cuvine totul și că Dumnezeu nu are altceva de făcut decât să ne împlinească nouă toate poftele, uitând că „am făcut doar ce eram datori să facem” și niciodată nu vom putea răsplăti jertfa măreață a Fiului Lui Dumnezeu…

Niciodată nu vom înțelege pe deplin prețul care a fost plătit pentru noi, dar putem să fim recunoscători în fiecare zi pentru darul iertării, pentru viața nouă ce ne-a fost oferită și pentru nădejdea bucuriei viitoare.

Putem alege ca în fiecare zi să ascultăm vocea plină de iubire a Tatălui și să stăm cu El de vorbă, contemplându-i frumusețea nu doar cerând tot felul de lucruri.

Putem să trăim o viață demnă de fii și fiice de Rege, cinstindu-L prin vorbe, fapte, atitudini…

Putem să răspândim o mireasmă de cer acolo unde suntem și putem să strălucim în întuneric.

Putem face toate astea „din El, prin El și pentru El”.

De ce? Pentru că eu „pot totul în Hristos care mă întărește”. Și tu poți la fel! 🙂

7 thoughts on “O experiență cu tâlc

  1. Și eu am pățit o fază tare interesantă cu niște controlori, dar la mine a fost cam diferit.
    Mergeam de la Emanuel la Emanuel. Erau cu o prietenă. În timp ce stăteam noi de vorbă voi doi controlori.
    – Biletele.
    Da, sigur mă gândeam eu.
    Mă uit la prietena mea ea se uită la mine, după care îi dă biletul controlorului.
    Se uită la noi și ne arată de ce arată biletul așa cum arăta. Prietena mea se jucase cu el și era un pic mototolit, dar data la ambele capete era vizibilă, dar na… Îi explicăm noi situația, dar el nu că nu am compostat biletul. Un pic de panică, după care ne invită să coborâm. Eu știam că am compostat biletul, dar cum să îi spun acelui om că nu e așa. Am lăsat după el și ne-a dat amendă. Eh ce să faci. Am plătit cu dreptatea în mână. De atunci ținem biletul cu mare, mare atenție. 🙂

    Legat de iertare și versetul pus, citesc o cartea pe care ți-o recomand: „O dragostea care merită dăruită.”- Max Lucado

    1. Te apreciez pentru înțelepciunea de care ai dat dovadă. Eu una nu știu dacă aș fi făcut la fel, știind că am dreptate.

      Mulțumesc de recomandare. Chiar acum nu am foarte mult timp de citit, dar vine vara. 🙂 Fii binecuvantata!

  2. Uite că n-aveam somn și chiar am citit până la ultimul cuvânt. Interesante astfel de povești. Aproape că mă simt provocat să povestesc o situație similară pe care am pățit-o în aeroport acum 2 luni. Eram să pierd avionul, dar nu așa oricum, ci pe bune! :))

    Frumos când avem parte de milă! Să ne ajute Dumnezeu să oferim și noi mai departe!

Leave a Reply

