24 de lecții învățate până la 24 de ani

Pentru că în data de 24, am împlinit 24 de ani, (prin harul Domnului și favoarea Lui!) m-am gândit să mai fie ceva cu 24. 😀

Anul acesta așa s-a întâmplat ca de ziua mea să fiu într-o tabără cu o parte din copiii cu care lucrez. Am avut o zi deosebită, cu surprize și bucurii de tot felul, în ciuda faptului că a plouat aproape toată ziua.

Dar nu despre asta e vorba, despre ce vreau eu să scriu sunt lecțiile învățate în cei 24 de ani ai mei…ani frumoși, plini de experiențe de tot felul, bune sau rele, dar din care cel mai important e că am învățat câte ceva.

Cu ceva timp în urmă am început să mă gândesc la 24 de lecții pe care de-a lungul celor 24 de ani le-am învățat, lecții pe care vreau să le împărtășesc cu voi. 🙂

  1. Am realizat că singura persoană de pe toată planeta care este responsabilă pentru viața mea sunt eu însămi și că nu alții sunt vinovați pentru greșelile mele, iar succesul este ceva pentru care eu trebuie să muncesc.
  1. Și totuși… nu sunt singura persoană de pe planeta asta, așa că în gândurile mele trebuie să fac loc și pentru alții, nu doar pentru mine. Asta s-ar numi, cred, altruism.
  1. A crede că dacă ai semănat spanac poți culege salată este cea mai mare prostie și auto-înșelare. Toate lucrurile au un rezultat. La fel cum dacă te urci într-un tren pe care scrie: București, logic că nu vei ajunge la Cluj.
  1. „Atitudinea mea este singurul meu obstacol!” De multe ori, toate piedicile și obstacolele sunt reale doar în mintea noastră și sunt cauzate în mare parte ori de frică, ori de lene.

ce38ea500091af12b33b196fb604af62

  1. Am experimentat din plin faptul că „Ceea ce nu te ucide, te face mai puternic.” Iar mediocritatea este prețul plătit nepărăsirii zonei de confort care, apropo, e un loc atât de cald și de plăcut, dar e o capcană imensă!
  1. Mi-am dat seama că dacă ai un scop pe care vrei să-l atingi trebuie să renunți la „parantezele” vieții, paranteze care nu fac decât să devieze traiectoria viselor și să reducă vizibilitatea scopurilor.

  1. Nimic nu e normal în viață. Nici chiar faptul că respirăm. Totul e HAR și binecuvantare de Sus și pentru toate avem Cui să-i mulțumim.
  1. Dacă vrei să reușești în orice domeniu trebuie să crezi. Până nu ești convins tu însuți de un lucru nu-i pot convinge nici pe alții.
  1. Am învățat să mă uit doar la lucrurile bune din ceilalți și să caut frumusețea ascunsă în oameni, ignorând pe deplin conștient lucrurile mai puțin frumoase, dar totuși să nu-mi pun încrederea prea mult în oameni.
  1. O lecție foarte practică și utilă: Niciodată să nu mai fug de câini. 😀
  1. Mi-am dat seama că un loc de muncă binecuvântat nu e acela în care faci mulți bani, ci acela în care îți aduci inima cu tine și crezi în ceea ce faci, lucrând alături de oameni care te inspiră și te ajută să te dezvolți.
  1. Cea mai de preț avere pe pământul acesta este familia.
  1. Am învățat că „singurul tovarăș constant de drum sunt eu însămi”, așadar ceea ce adun în cămara inimii mele s-ar putea să-mi fie singurele provizii pe anumite porțiuni de drum.
  1. A avea amintiri frumoase pe care să le rememorezi atunci când treci prin perioade mai dificile este ca și când ai descoperi ultimul borcan din gemul preferat într-un colț de raft, într-o seară mohorâtă de iarnă.
  1. O rețetă simplă și eficientă de înfrumusețare este afișarea unui zâmbet sincer.

 2a9e37be556ba510d50927ec2529b61d

  1. Toate lucrurile frumoase vin la urmă, dacă știi să aștepți. Și finalul este special doar dacă ai răbdare să citești toată cartea. (preluată de la Elizabeth Elliot)
  1. Dacă vrei o părere sinceră legată de… orice, întreabă un copil.
  1. Singurul prieten care este mereu lângă tine și te înțelege pe deplin este nimeni altul decât Cel ce și-a dat propria viață pentru tine, Fiul Lui Dumnezeu.
  1. Uneori, singura rugăciune valabilă și pertinentă este cea în care nu mai ceri ca circumstanțele sau anumite presoane să se schimbe, ci ceri schimbare ta însuți/însăți.
  1. Sinceritatea fără dragoste este o armă periculoasă care lasă urme permanente.
  1. Ceea ce faci pentru Dumnezeu rămâne pentru totdeauna și El răsplătește credincioșia. Niciodată Dumnezeu nu mi-a rămas dator, mereu mi-a dat înapoi mult mai mult decât i-am dat eu Lui. Așa că… se merită orice sacrificiu pentru El!
  1. In viață trebuie să riști. Da, de cele mai multe ori a risca este periculos, dar atunci când rezultatele au un potențial care te împlinesc, se merită!

 d01750341861c32ae98be4d4360c0fc5

  1. „Viața este acum și aici.” Trăiește fiecare moment la intensitatea lui lăsând trecutul să fie trecut și rezitând tentației de a-ți lăsa mintea să rătăcească în viitor.
  1. Am învățat că tot știu e cât un strop din Pacific și că atâta timp cât voi trăi, voi continua să învăț.

Acestea sunt doar câteva dintre concluziile mele după două decenii și un pic de viață. Sunt curioasă peste alte două decenii, câte dintre gândurile de mai sus vor fi la fel și ce alte lecții voi mai învăța… dacă voi mai fi pe pământ. Deci, stați pe aproape. 😀

1626c36e453ac96428a1c45feed67477

4 thoughts on “24 de lecții învățate până la 24 de ani

  1. Frumoase lecții de viață.
    La mulți, mulți ani binecuvântați în care să strângi cât mai multe comori în Cer!
    Atașez gândurilor de mai sus această melodie, care sper să îți întărească sufletul:

Leave a Reply

