Scrisoarea I

Notă: mai demult am avut un lider de tineret foarte fain care, printre ale proiecte interesante, ne-a dat de scris o scrisoare asemenea celor pe care Pavel le-a scris lui Timotei. Acum mi-a venit ideea să fac și eu ceva asemănător, gândindu-mă la toți tinerii mai tineri ca mine ☺ cărora poate le-ar folosi să știe unele lucruri din cele pe care intenționez să le scriu în câteva scrisori, sau poate că cineva va găsi consolare știind că au mai trecut și alții pe unde trec ei/ele acum. Așadar, o să încep fiecare scrisoare in felul urmator:

Dragă Timotei/Timoteea,

Mă uit în jurul meu și văd mulți tineri dezorientați și lipsiți de speranță, căutând răspunsuri la întrebările vieții în fel și fel de lucruri și experiențe. Poate și tu ești una/unul dintre ei. Nu-ți voi ascunde faptul că și eu am avut o mulțime de momente în care parcă tot ce vedeam în față era o ceață groasă care parcă nu se mai termina. Și acum mai sunt momente din acelea, dar acum știu că toate trec și că orice tunel are o lumină la capăt.

Prin toate câte am trecut, vreau să-ți spun că nimic și nimeni nu m-a ajutat în afara unui prieten care mi-a dovedit că e lângă mine în orice circumstanță. Am încercat să îmi găsesc fericirea în distracții și în lucrurile care îmi dădeau o satisfacție pe moment, dar apoi mă simțeam mai tristă și mai lipsită de speranță. Poate ti-e cunoscut și ție acest sentiment.

După cum spuneam, un singur prieten m-a ajutat și poate că bănuiești despre Cine e vorba. Numele lui e Iisus sau Isus, depinde cum ești obișnuit(ă). Chiar dacă pare un clișeu, să știi că El e singurul Prieten adevărat care îți stă alături și la bine și la greu. El mi-a dovedit că își respectă Cuvântul și că dacă îl chem ca Stăpân și Domn în viața mea voi găsi în El mai mult decât atât, voi găsi un Prieten, Frate, Apărător care nu poate fi comparat cu nimeni. Dacă nu ai avut o experiență de acest fel și poate ți-e greu să mă crezi, încearcă și tu. Invită-L pe El să-ți fie alături mereu.

Cheamă-L și spune-I Lui toate problemele tale. El nu va merge să spună și altora despre ele așa cum poate fac unii dintre prietenii tăi, nici nu va râde de tine. In schimb, El îți va asculta durerea, va plânge alături de tine și te va ajuta să-ți rezolvi problemele.

In Cartea Lui-Biblia, pe care ți-o recomand din toată inima s-o citești, El are multe promisiuni pentru tine. Una dintre promisiunile care îmi place mult spune așa:

Dacă vei trece prin ape, Eu voi fi cu tine şi râurile nu te vor îneca; dacă vei merge prin foc, nu te va arde şi flacăra nu te va aprinde.

Căci Eu sunt Domnul, Dumnezeul tău, Sfântul lui Israel, Mântuitorul tău! Eu dau Egiptul ca preţ pentru răscumpărarea ta, Etiopia şi Saba în locul tău.

De aceea, pentru că ai preţ în ochii Mei, pentru că eşti preţuit şi te iubesc, dau oameni pentru tine şi popoare pentru viaţa ta. Nu te teme de nimic, căci Eu sunt cu tine, Eu voi aduce înapoi neamul tău de la răsărit şi te voi strânge de la apus. (Isaia 43:2-5)

Nu-i așa că sunt cuvinte minunate? Nu-i așa că ți-ai dori să-ți fie adresate chiar ție? Vestea bună este că ele sunt și pentru tine, dacă decizi să îl implici pe Dumnezeu în viața ta de fiecare zi și îl lași pe El să fie Domnul tău.

O altă promisiune care îmi place mult o găsești în Noul Testament, în Evanghelia după Ioan cap. 15, versetele 13-16.

Nu este mai mare dragoste decât să-şi dea cineva viaţa pentru prietenii săi.

Voi sunteţi prietenii Mei dacă faceţi ce vă poruncesc Eu.

Nu vă mai numesc robi, pentru că robul nu ştie ce face stăpânul său, ci v-am numit prieteni, pentru că v-am făcut cunoscut tot ce am auzit de la Tatăl Meu.

Nu voi M-aţi ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi şi v-am rânduit să mergeţi şi să aduceţi roadă, şi roada voastră să rămână, pentru ca orice veţi cere de la Tatăl, în Numele Meu, să vă dea.

E așa un sentiment fain să știi că ai așa un Prieten care niciodată nu e prea ocupat pentru tine. Apropo, are și un număr de telefon J Acesta e 5015 și reprezintă Psalmul 50:15 care spune așa:

Cheamă-mă în ziua necazului și Eu te voi izbăvi, iar tu mă vei proslăvi.

Pot să-ți spun cu toată convingerea că eu am experimentat lucrul acesta și mi-a adus așa o bucurie prezența Lui, încât am început să-L chem nu doar cum scrie mai sus, adică în ziua necazului, ci în orice zi. Am început să-i spun nu doar durerile, ci și bucuriile și încet-încet mi-am dat seama că atunci când vorbesc cu El toate lucrurile îmi merg bine iar dacă se întâmplă ca ceva să nu meargă, El îmi dă putere să trec peste acel lucru și să ies biruitoare.

Cam asta am vrut să-ți spun în această primă scrisoare. Sper că nu te-am plictisit. ☺
În următoarea scrisoare o să-ți scriu despre cum e când vrei să faci ceva și ai sentimentul că asta nu i-ar plăcea Lui Dumnezeu sau că El ar avea alte gânduri pentru tine. Până atunci, „doresc ca toate lucrurile să-ți meargă bine și sănătatea ta să sporească tot așa cum sporește și sufletul tău.” (Asta e tot din Biblie, din A treia epistolă a lui Ioan, versetul 2).

Cu drag,

sora ta Lavinia

Leave a Reply

