Apa-o resursă inepuizabilă?

Astăzi s-a luat apa. De la ora 8 dimineața până la 16 la robinetele noastre nu o să mai curgă strop de apă din cauza unor lucrări ce se efectuează în zona noastră. Slavă Domnului că primarul nostru(care, apropo, este un primar foarte bun) a pus un anunț pe facebook aseară şi am avut timp de făcut provizii. 🙂
Aşa că astăzi e o zi în care, vrem, nu vrem, trebuie să facem economie la apă şi să o folosim cu înțelepciune.

În timp ce-mi turnam pe mâini apă dintr-un bidon de plastic, cu mare grijă să nu scap prea multă, m-am gândit ce binecuvântați suntem că avem apă din belşug. Dar apoi mi-a venit un gând care m-a făcut efectiv să mă cutremur, şi anume: cum ar fi ca într-o zi să ne trezim şi să descoperim că apa este contaminată sau… raționalizată?
Cum ar fi ca la ştiri, în loc de veşti de război în prim plan, să fie dezbateri despre cum se poate ‘produce’ apă curată…?

Poate unii râdeți şi spuneți că asta nu se poate întâmpla niciodată, că apa este o resursă inepuizabilă etc.Eu nu aş fi atât de sigură… Dacă se continuă în felul ăsta cu defrişări de păduri fără pic de înțelepciune şi multe alte lucruri făcute de mâna omului, eu zic că nu putem culege altceva decât ce am semănat.

Am făcut o scurtă căutare pe Google și ce am citit nu m-a îmbucurat deloc. Deși o mare parte din planeta noastră e acoperită cu apă, totuși doar  vreo 3% este apă potabilă și aici intră și apa din ghețari…

Ok, nu vreau să fie o postare pesimistă, dar mă simt obligată să vă pun următorul filmuleț. Vă avertizez că e un pic horror, dar am credința că e benefic pentru noi dacă îl vizionăm.

 

Ei, ce ziceți? E o exagerare? Poate da, poate nu. Cert e că ar trebui să ne gândim puțin la viitorul nostru și la al celor ce vin după noi și să facem tot ce putem ca viitorul să nu arate așa cum ați văzut în clipul de mai sus.

Apa este un dar de la Dumnezeu. Un dar absolut vital. Haideți să avem grijă de acest dar. Sigur că nu putem noi rezolva problema, dar putem, fiecare în dreptul nostru, să economisim apa și să avem grijă cum o folosim. Am găsit câteva imagini sugestive care reflectă această problemă deja existentă pe alte continente.

1eee14cdd7cb31cfff880e5f4749ab1f 1e8d2bb58466251dbdff1bbb868b8c7d

ed1e659ce284c269d6d5b0e8e455d646 18922d5a56fe50113dc4d50350af32199b2d18372bc6f81edbb22d870a659c4aNu vreau să manipulez pe nimeni cu imaginile de mai sus, din contră, vreau să cred că toți suntem conștienți de problemele existente în jurul nostru și le privim cu realism și responsabilitate.

Concluzia? Prețuiți apa!!! 🙂

 

 

7 thoughts on “Apa-o resursă inepuizabilă?

  1. Lectii Lavinia …le primim si atunci cand ceva nu functioneaza si constientizam importanta normalitatii….sunt multe lucruri pe care le avem, functioneaza si nu le dam importanta cuvenite…mi-a placut mult faptul ca ai pus pe hartie gandurile tale izvorate dintr-o lipsa temporara,,,seara faina..

  2. Foarte bine ai scris, Lavinia. Bine că ai scris, dar ar fi bine să fim puțin mai disperați în privința asta. Poluarea crește nemăsurabil, pe zi ce trece, iar apa curată este folosită în tot mai multe scopuri, chiar și inutile, în timp ce oamenii râd – crezând că totul va fi bine! ahh..

    1. Da…tristul si crudul adevar… Cred ca ai dreptate: ar trebui sa fim mai categorici cand e vorba de probleme ca aceasta!

      P.S. Trebuie sa marturisesc ca primul video l-am “furat” de la tine. De fapt, ai scris si tu mai demult pe tema asta si atunci am vazut pentru prima data acest filumlet. Asa ca, multumesc de inspiratie! 😉

Leave a Reply

