Mâine începe…

Zilele astea mi s-a interzis sa rostesc cuvântul acela ce începe cu ș și se termină cu coala. :))

labimg_870_Back-to-school-minions

Dar… „tragedia” e necesară. Așa că, dragi elevi, capul sus și pregătiți-vă ghiozdanul! 🙂

Am trecut și eu prin școală și uite că am supraviețuit. Am învățat muuulte! Și bune și rele. Am tocit comentarii și formule pe care, binînțeles că nu mi le amintesc, mai ales formulele.

Începând din clasa a IX-a, inamicul meu nr. 1 a fost matematica, deși aveam doar două ore pe săptămână! Apoi, fizica a ținut neapărat să se alieze cu sora ei și împreună cu profesorii au reușit, cel puțin pentru doi ani să mă terorizeze și să-mi strice bunătate de medie.

Ce vremuri… când singura mea problemă majoră erau testele/tezele… Acum îmi vine să râd când mă gândesc cât mă stresam, dar atunci nu era nimic de râs. Dragilor, un mic sfat: învățați pentru cunoștința voastră, nu pentru note!

Știu că unii dintre voi vă priviți profesorii cu dezgust și chiar superioritate. Știu că sunteți o generație care are acces la foarte multă informație și sunteți la zi cu multe, daaar nu uitați că profesorii voștri sunt oameni și ei: cu defecte, cu slăbiciuni, poate nu atât de familarizați cu tehnologia… fiți îngăduitori cu ei. Respectați-i! Fiți cinstiți și cu bun-simț. Faceți-i pe părinții voștri să meargă la ședințe cu bucurie, nu cu capul plecat de rușine.

Mâine începeți din nou să vă treziți de dimineață, unii dintre voi faceți naveta. Știu că nu e deloc ușor. Știu cum e să te trezești la 5.40 în fiecare dimineață, să mergi pe jos aproape 2 km și apoi să petreci o oră în tramvai pentru ajunge la timp la școală… Deci, vă înțeleg pe cei care călătoriți zilnic.

Faceți-vă un program care să vă ajute. Știu că nu o să vă placă ce urmează, dar e foarte important: mergeți la culcare devreme. Dacă vă culcați la miezul nopții sau mai târziu vă distrugeți cu mâinile voastre performanțele școlare, sportive etc.

Știu că toată lumea vă cicălește și vă stresează, mai ales părinții voștri. Nu uitați că ei vă vor binele. Ei sunt persoanele care vă iubesc cel mai mult de pe planeta asta, așa că încercați să fiți politicoși cu ei și să îi înțelegeți. Iar dacă greșesc, încercați să le-o spuneți cu blândețe. Nici nu vă dați seama ce ușor poate fi rănită o inimă de părinte…

Mâine începe… distracția. 🙂 Distrați-vă cu bun-simț. Distrați-vă cu colegii, nu de colegi. Nici nu vă mai spun câți copii se gîndesc să se sinucidă (și unii chiar o fac!) din cauză că sunt ținta glumelor și batjocurilor la școală. Cred că nici vouă nu vă place când alții își bat joc de voi. „Ce ție nu-ți place, altuia nu-i  face.”

Un singur sfat vă mai dau și apoi promit că mă opresc.

Citiți!

Și aici nu mă refer la status-uri sau subtitrări. 🙂 Citiți cărți. Găsiți un domeniu care vă pasionează și căutați tot ce se poate citi în acel domeniu. Citiți literatură. Credeți-mă că sunt și cărți super-interesante pentru vârsta voastră. Dacă nu ați dat de ele, spuneți-mi și vă dau eu niște sugestii. 😉

Citiți pentru a avea un vocabular bogat.

Citiți ca să nu poată să vă manipuleze nimeni!

Dacă cele de mai sus sună a cicăleală… ei bine, probabil e defectul tuturor surorilor mai mari. 🙂 Dar dincolo de asta… am scris pentru că îmi pasă de voi! Am scris pentru că mi-e drag de voi, pentru că îmi place să petrec timp cu voi și îmi pasă ce gîndiți!

Sunteți importanți!

Sunteți speciali și prețioși. Dumnezeu v-a creat unici și cu daruri deosebite, cu talente și abilități extraordinare. Explorați-le!!!

Respectați-vă și aveți grijă de voi: de corpul vostru, de mintea dar și de sufletul vostru.

Vă doresc un an școlar în care să vă puneți creierul la treabă și să aveți rezultatele pe care vi le doriți!

Să vă fie pauzele faine și orele deloc-plictisitoare, dacă nu chiar interesante! 🙂

Leave a Reply

